اخبار

همایش ملی هزاره شیخ طبرسی با همیاری موسسه فرهنگی هنری ملا علی و شیخ آقاحسن فاخری برگزار شد

*همایش ملی هزاره شیخ طبرسی با همیاری موسسه فرهنگی هنری ملا علی و شیخ آقاحسن فاخری برگزار شد*
همایش ملی «هزاره شیخ طبرسی» شخصیت و اندیشمند عالم بزرگ سده پنجم و ششم هجری شیخ ابو منصور احمد بن علی ابن ابیطالب طبرسی با حضور مهرداد زارع‌نژاد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر، یحیی یوسف‌پور فرماندار شهرستان قائم‌شهر، استادان دانشگاه و حوزه، اعضای هیئت رئیسه و کارکنان در تالار شهدای دانشکده علوم انسانی این دانشگاه در تاريخ ٢٧ بهمن ١٤٠٠به‌صورت مجازی  برگزار شد.
دبیر علمی همایش ملی «هزاره شیخ طبرسی» آقاي دكتر اسدپور  اظهار داشتند: دبیرخانه همایش ملی «هزاره شیخ طبرسی» از سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرد و پس از اخذ مجوزهای لازم به‌خصوص مجوز علمی isc و فراخوان مقالات، مقاله‌های متعددی به دبیرخانه این همایش رسید که مورد داوری هیئت داوران قرار گرفت و از بین مقاله‌های رسیده ۲۶ مقاله به‌عنوان مقالات برگزیده در مجموعه مقالات این همایش منتشر شد.
 
دبیر علمی همایش ملی «هزاره شیخ طبرسی»، جستجو در فهرست نسخ خطی کتابخانه‌های ایران و جهان برای یافتن آثار مرتبط با آثار مفقوده شیخ طبرسی را از دیگر تلاش‌های دبیرخانه همایش عنوان کرد و متذکر شد: چهار نسخه به نام‌های کشف‌الاحتجاج، منتخب احتجاج، ملحق احتجاج و شرح حدیث احتجاج و سه اثر دیگر با آثار مفقوده شیخ طبرسی به نام‌های تاریخ الائمه، کتاب الصلاه و فضائل فاطمه(ع) یافت شده و در حال تحقیق است که آیا این آثار همان آثار مفقوده شیخ طبرسی هستند یا خیر؟ امیدوارم این نسخه خطی در آینده مورد تصحیح تحقیق و انتشار قرار گیرد.
 
موسسه فرهنگی هنری ملا علی و شیخ آقاحسن فاخری 
از حاميان اين همايش فرهنگي بوده است و مدير عامل موسسه آقاي كيومرث فاخري تندیس ولوح تقدیر از رئیس اجرایی همایش جناب آقای دکتر سهیل سعادتی نیا دريافت نمودند.

خبر تصویری