اخبار

پیام آیت الله اعرافی رییس جامعه المصطفی العالمیه برای همایش فاخر

تمدن­ها و فرهنگ­های بشری مدیون نخبگان و فرهیختگانی است که با تبیین هستی شناسی و تحلیل جامع از موقعیت­های حساس، چراغ راه آینده برای معاصران، بلکه آیندگانی هستند که در موقعیت های مشابه می­توانند از ایشان بهره گیرند.

بی گمان فرهنگ ایرانی- اسلامی از تراکم عظیم اندیشه و انگیزه­های فراهم آمده که سهم اصلی آن، از آن نخبگان جامعه است. همانانی که در شرایط سخت و دشوار و پیچیده زمانه خود بهترین رویکرد را بر پایه عقلانیت و شریعت انتخاب کردند و راهنما و دستگیر توده­های مردم زمان خویش بودند.

از جمله نخبگان و فرهیختگانی که بر جامعه ایرانی- اسلامی حق عظیم دارند ملاعلی و شیخ آقا حسن فاخری هستند. پدر و پسری که افزون بر سرایش سروده­های آیینی در رثای اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، شبانه­روز در خدمت مردم و راهنمای دین و دنیای ایشان بودند. حضور عارفانه و عالمانه در میان امت اسلام و بهره­مندی از اجتهاد اجتماعی زمان شناسانه این ظرفیت را به مردم مناطق حضور ایشان داد تا بهترین رویکرد با کارکردی تأثیرگذار را به منصه ظهور رسانند.

پاسداشت مفاخر بزرگ هر سامان همانطور که فرصتی برای تکریم و تجلیل از صاحب نظران فرهنگ ساز و تمدن آفرین است، همچنین فرصتی است تا جوانان و نسل امروز با نخبگان و فرهیختگان خویش آشنا شده و راه روشن و تابناک ایشان را بشناسند و بپیمایند.

                                                            والسلام علیکم و رحمه الله

                                                           علیرضا اعرافی

                                                                       رییس جامعه المصطفی العالمیه

                                                             مدیر حوزه­های علمیه – آبان ماه 1396

خبر تصویری